Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova, koji nas je iz svoje mudrosti stvorio, zatim nas konstantno opskrbljuje i dovoljno nas je opskrbio, te nas pored svega toga, nije samima sebi prepustio. Nego, nam je Poslanika poslao, da nam pojasni, sallallahu alejhi ve sellem, kako ćemo se, prema Njegovoj vjeri odnositi, kako ćemo Allahu robovati.
A zatim..
Mi smo Allahovom voljom i dozvolom došli do komentara 4 poglavlja iz knjige tewhida, knjige koja govori o tewhidu. Ova knjiga je sastavljena iz 6 uvodnih poglavlja i još 60 poglavlja koji detaljno pojašnjavaju vrste velikog ili malog širka ili velikih grijeha koje negativno utiču na tewhid. U 6 uvodnih poglavlja, šejh objašnjava obaveznost i značenje tewhida, minimalnu nagradu za tewhid, a to je da onaj ko umre na tewhidu kad tad će ući u Džennet i u njemu vječno boraviti, to je u drugom poglavlju. Maksimalnu nagradu za tewhid, tj onaj koji vjerovanje upotpuni ( tewhid) ući će u Džennet bez polaganja računa.
Obaveznost straha od širka i obaveznost pozivanja u tevhid
Obaveznost straha od širka, obaveznost pozivanja u tewhid je najpreča stvar u koju se treba pozivati, koja se podučava i napominje neke stvari koje su od tewhida odnosno širka u zadnjem poglavlju, ako je ljudi često zapostavljaju ili zanemaruju ili često u njima griješe. Na osnovu svega toga objašnjava nam šta je tewhid a šta je to širk. Poslije toga spominje jedan po jedan grijeh, koji spada u domen malog širka ili velikog širka ili velikog grijeha ili neke stvari koja nije veliki grijeh, neke rečenice, a ne dolikuju muslimanu koji vjeruje u jednog Boga, da ih izgovara i tako biva do kraja knjige.
Strah od širka
Večerašnja tema je strah od širka. To je jedna od tački gdje se sljedbenici Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem razilaze sa sljedbenicima strasti i prohtjeva. Sa ljudima koji kažu nije to abdest da se pokvari, što stalno spominjete šta kvari vjeru, šta utiče na vjeru, nije to abdest da se pokvari. Pa šejh spominje, nakon što je spomenuo veliku nagradu i obradovao vjernike da onaj ko umre, a ne bude širka činio, ulazi u konkurenciju da uđe direktno u Džennet. Odmah nakon toga dolazi sa temom strah od širka, nemoj se opustiti, nemoj misliti da je to lahko, nego nauči da je širk najveća opasnost, da je to najveći problem i da niko osim onoga koga Allah sačuva nije siguran od njega. Spominje dokaze za obaveznost straha od širka. Strah-zabrinutost i uznemirenost srca zbog onoga čega se plaši, da ga zadesi ili dobra da ga ne izgubi. Širk pripisivanje Allahu sudruga na bilo koji način u bilo kojem procentu, tj vjerovanje u Allaha subhanehu ve te'ala a usmjeravanje nečega od ibadeta ili nečega od njegovih osobina ili djela pripisivanja nekome sem Allahu subhaneh, makar u najmanjem procentu, to je veliki širk koji izvodi iz vjere.
Širk se dijeli na dvije vrste
Širk se dijeli na dvije vrste:
- Veliki širk
- Mali širk
Postoje stvari u islamu koje je Allah i njegov poslanik sallallahu alejhi ve sellem nazvao širkom, kufrom ili nifakom ali to nisu stvari koje izvode iz vjere. Dokaz za to su drugi hadisi ili ponašanje i postupanje poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem prema onima koji ih učine ili postupanje ashaba prema onima koji su to radili, tako to znamo da to ne izvodi iz vjere jer to nije pravi, to se zove mali širk, mali kufr ili mali nifak (malo licemjerstvo). Dakle malo u odnosu na veliko, a uopšteno nije bezazleno, to je jedno od najvećih grijeha koje vjernik može počiniti a da na izađe iz vjere, da ostane vjernik i to je veoma opasna stvar i veoma je bitno da se insan bavi time i da uči to i da proučava to i da ne bude nemaran prema tim stvarima.
Mali širk mnogi učenjaci ga nikako ne definišu, nego navode samo primjere, kao što je blago pretvaranje uljepšavanje ibadeta ili zaklinjanjem nečega pored Allaha ili riječi što Allah hoće, što ti i Allah hoćete ili neko djelo koje vanjštinom izgleda kao veliki širk uradi se, a nema se nijjet ibadeta osobi itd. Učenjaci kažu kao što insan može počiniti veliki širk tj izaći iz vjere, preko ubjeđenja samog ili samih riječi ili samih djela, tako isto postoji mali širk.
On se dijeli na širk u riječima i širk u djelima, širk u ubjeđenju, tj može se desiti mali širk u ubjeđenju, riječima i djelima.Mi ćemo detaljno ako Bog da detaljno jedan po jedan grijeh od krupnijih djela odraditi. Šejh je pisao knjigu da upozori ummet na svaki od tih grijeha, kako čovjek može da naruši svoj tewhid.
Primjeri malog širka
Dio učenjaka drugih pokušali definisati mali širk i nisu ga mogli definisati jednom definicijom, nego su rekli: ''Svaka riječ ili djelo koje vanjštinom izgleda kao djelo širka bez namjere širka spada u domen malog širka. To je što se tiče širka u riječima i djelima. Primjer toga je da se kaže ''Bog i doktor me spasio'' i time si doktora uporedio sa Allahom, a nisi htio da ga uporediš, znaš ti da je Allah to propisao, odredio i da je doktor bio sebeb, ali si u rečenici poredio. Kad bi čovjek zaista mislio da je doktor imao udjela u nečemu što je Allahovo, onda bi izašao iz vjere, međutim ne radi se tu o ovoj stvari i zbog toga je to mali širk ili u hadisu je došlo kad je rečeno poslaniku sallallahu alejhi ve sellem što ste htjeli ti i Allah, pa se naljutio i rekao zar si me učinio suparnikom, ravnim Allahu subhanehu ve te'ala. Reci samo što Allah hoće ili kako je samo Allah htio.
Također naklon nekome iz poštovanja ili pozdrava spada u mali širk, a ne u veliki širk, a da se nijeti time nešto drugo ibadet, onda bi to bio rukn ili sedžda i bio bi to veliki širk ili izraz kapa dole, skidanje kape, jer su to od odlika ibadeta, brijanje glave iz poštovanja nekome, jer se glava brije na hadžu i ibadet je Allahu subhanehu ve te'ala. Pa ima ljudi koji čine iz poštovanja ali ne iz približavanja. Kad bi to radili iz približavanja onda bi to bio veliki širk. Jer je to ibadet i na isti način. Isto djelo, ista namjera znači isti i propis i tako. Kad bi neko nešto od tih oblika ibadeta uradio.
Zaista Allah neće oprostiti da mu se širk čini…
''Zaista Allah neće oprostiti da mu se širk čini, a oprostiće ono ispod toga ili osim toga kome htjedne.''
Ovo je od dokaza da je širk najveći grijeh i da je sve osim širka ispod njega i da ga Allah subhanehu ve te'ala neće oprostiti i ulema se razilazi po ovom i njemu sličnih ajeta i hadisa, da li Allah prašta mali širk ili ne, jer mali širk ne izvodi iz vjere. Veliki dio učenjaka i vanjština dokaza je s njima i ukazuje na to je da Allah neće oprostiti širk bio veliki ili mali i da onaj ko umre sa širkom a ne pokaje se, da mora proći kroz Džehennem da pregori i na to ukazuju mnogi dokazi i analiza ovog ili drugog ajeta i mnoge druge stvari o kojima će biti vremenom govora kroz ovu knjigu, pa ćemo napomenuti tu stvar. To je između ostalog stav šejhul-islama Ibn Tejmije i drugih učenjaka, s tim da većina uleme, džumhur ipak tvrdi da sve ono što ne izvodi iz vjere, na osnovu opštih dokaza o grijehu, a ne govoreći o ovoj temi posebno kažu da spada pod Allahovo htijenje kome Allah hoće oprostiće, kome ne htjedne kazniće ga.
Pogledajte ders: Kako upotpuniti vjerovanje?