• 06 Mar, 2025

Komentar knjige tevhida - Rukje, zapisi i hamajlije

Komentar knjige tevhida - Rukje, zapisi i hamajlije

U nastavku komentara knjige tevhida šejh Jasmin govori o Rukji, zapisima i hamajlijama. Saznat ćemo kako šerijat gleda na sve tri stvari.

Sva hvala i zahvala pripadaju samo Allahu, Savršenom Gospodaru Svih svjetova. Allah je Savršen u svemu pa hvalu zaslužuje na svemu, i Allah svt iz svog Savršenstva određuje i propisuje, i zabranjuje i naređuje, pa na svemu što nam od Njega dolazi i što o Njemu znamo, moramo da Ga hvalimo i možemo samo da Mu zahvalimo, od njeg pomoc oprost i uputu tražimo, bez Njega ništa učinit' ne možemo, a sa Svemogućim nema nemogućeg. Ako nam ne oprosti kaznu smo zaslužili a Njegova milost je pretekla Njegovu srdžbu i on voli da prašta, pa je na nama da oprosta stalno tražimo. Koga Allah uputi na Pravi put tome nema zablude, a koga Allah pravedno u zabludi ostavi tome nema ni pomagača ni upućivača, ni usrećivača niti iz džehenema izbavljivača. Zato, svjedočimo da nema drugog Boga sem Allaha, Jedini je nema sudruga i da je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem, Allahov rob najbolji i Njegov Poslanik posljednji.

A zatim…

Poglavlje o tome šta je došlo o rukji, hamajlijama i zapisima

U sahihu se prenosi od Ebu Bešira Ensarija da je on bi sa Allahovim poslanikom sallallahu alejhi we sellem na nekim od putovanja. Pa je poslanik na tom putovanju poslao izaslanika da glasno pozove. Da pozove tj poviče čitavu tu grupu.

Da ne ostave na vratu ni jedne deve,kamile ogrlicu od vetera ili bilo kakvu drugu ogrlicu.

Poslanik je rekao jednu od te dvije stvari i da je rekao nemojte ostaviti ni jednu ogrlicu ili nemojte ostaviti ni jednu ogrlicu od vetera.

Prekinite svaku ogrlicu na vratu hajvana. Hadis je vjerodostojan.

Šta je veter?

Razilaze se islamski učenjaci oko toga šta se cilja ovdje pod veterom i ispravno je da je to ona špaga ( žica) priuzak, konopac kojim se veže luk i kojim se kasnije izbacuje strijela.

Dakle dio njihovog oružja koji je bio sastavni dio gotovo svakog čovjeka. Pored sablje bili su oni koji bacaju i koristli su efikasnije oružje u njihovim ratovima.

Luk i strijela, a ona špaga kojom se veže tj savije luk to je bio veter. Pa su kad im to pukne, kad više ne mogu koristiti za to, s obzirom na situaciju u kojoj su živjeli, gledali su da iskoriste ono što je ostalo. Pa bi tu špagu poslije vezali na vratove životinja.

U početku onako zato što treba da svežu tim uzde ili da stave zvono, a kasnije su neki od njih svezali svoje ubjeđenje, a šejtan im je prikazao lijepim pa su počeli da imaju nekakva ubjeđenja po pitanju toga.

Prema govoru mnogih učenjaka i drugih predaja razlog zašto je poslanik sallallahu alejhi ve sellem naredio da se one prekinu jeste da se prekine put do širka.

Ovo je jedan od primjera gdje poslanik Muhammed sallallahu alejhi we sellem uklanja širk naredbom ili rukom.

Zaista su rukje i hamajlije odnosno zapisi i zapisi kojima se pravi da se dvoje vole širk

Zašto ovo ovako kažemo?

Zato što u našem jeziku kod našeg naroda postoji zapis koji se piše u cilju zaštite da se ne desi belaj.

Također to nazivaju hamajlijom.

Jer neki pravi neku drugu vrstu zapisa koju zovu hamajlijom, ista je stvar. Pa hamajlija može biti šuplja kroz koju prođe insan, a može biti kroz koju se prosipa voda, koja se stavlja u vodu pa se kupaju itd.

Oni su tu razvili kao nauku oni koji se time bave i na tome zarađuju. Također zapis je ista stvar samo drugog oblika. Može biti četvrtasti, trokutasti itd.

Na kojim su napisani ajeti ili dove ili zikrovi i to se sve zove zapis. Koriste u cilju sprečavanja bolesti. A kad se bolest desi tj problem onda opet idu hodži da im šta zapiše.

Kur'an nije sihr i hadisi nisu sihr

Kada govorimo o ljudima koji nisu sihirbazi, govorimo o ljudima koji pišu hamajlije i zapise na kojima se nalaze ajeti i hadisi i dove.

To je moguće i to je prisutno i to nije sihr. Jer Kur'an nije sihr. Hadisi nisu sihr. Dova nije sihr. To također zovu zapis.

Pa bi bilo logičnije da se ona prva stvar zove hamajlija bez obzira koji je oblik i koja je dova napisana, jer je hamajlija ono što te čuva, Allahovom dozvolom kako oni kažu. Zapis je ono čime se liječiš. To je vid rukje s druge strane. A tivele je nešto sasvim drugo.

To je kad se dvoje ili pak jedno drugo jednu stranu voli pa onda odu nekakvom džin-hodži da im on napravi pa da se oni oboje vole pa da žive sretno do kraja života.

Kaže nisam ja sihirbaz i ja ne rastavljam, ne pravim bolesti ja samo spajam i sastavljam preko nečije volje. E to je tivele.

Jasmin Durić

Profesor Islamskih nauka.